Nyhetsbrev Washd Control – uke 9
Hei kjære kunde,
Nå er det lenge siden dere har hørt fra oss og nå som den kalde fine tiden snart er over, følte vi det var på tide å dele noen spennende nyheter med dere.
Vi begynner med det beste først. Den 1 februar fikk vi ny daglig leder her i avilo AS. Hun heter Liliana Denisé Norén og har nå jobbet sammen med oss snart en måned. Det har vært en måned med mye nytt, mye moro og mye opplæring. Flere av dere har allerede hilst på Liliana og dere andre vil helt sikkert møte på Liliana i ukene fremover da hun vil prioritere å være med på møter sammen med dere.
Siden sist har vi blitt enda bedre representert rundt omkring i Norges land og vi har etablert nye, gode relasjoner med kunder både i Østfold og Innlandet.
Vi har gjennom samarbeid med dere mottatt utfordringer og problemer i vaskeribransjen som vi ikke visste eksisterte og langt mindre hadde noen god løsning på der og da. En av de største utfordringene vi har støtt på er plassmangel, og da spesielt på ren side hvor utlevering av tekstiler foregår. Denne plassmangelen har ført til at monterte skannere har skannet flere tekstiler enn tekstilene som ligger på trallen foran antennen noe som igjen har ført til at antennestyrken har blitt justert ned. Når styrken på antennene har blitt justert ned, så har den til tider har blitt for lav, slik at antennene ikke finner alle tekstilene som ligger på trallen. Nå har vi i samarbeid med en norsk bedrift utviklet og testet en ny løsning på denne utfordringen og vi er stolte av kunne presentere (drum roll):
Washd Skannebur!
Washd Skannebur er et metallbur der trallen med tekstiler plasseres inni, man lukker døren, trykker på start, venter ca. ett minutt, trykker på stopp og til slutt knytter du tekstilene til den aktuelle kunden (akkurat som før). Alt ser ut som før, men dette skanneburet gjør at du kan kjøre antennene på full styrke, hele tiden. Merk at det må være en avstand fra skanneburet til andre tekstiler på 30 cm eller mer. Selve skanneburet er ikke stort større enn en tralle, så den tar ikke opp mye ekstra plass.
Les gjerne mer om vårt skannebur i denne bloggen: https://avilo.no/blogpost_9_279/
Ønsker du mer informasjon om vårt nye skannebur så kan du kontakte oss på 33 50 10 40 eller på post@avilo.no. Alle eksisterende kunder får spesialpris på dette.
Vi har også fortsatt å utvikle vår løsning for beboersortering. Tidligere har vi kunnet tilby et sorteringsbord der de ansatte drar et tekstil over et bord hvor det er montert en skanner på undersiden av bordet. Når skanneren leser chippen i tekstilet så vil det vises hvilken hylle eller kurv tekstilet skal legges i på en skjerm. Tilbakemeldinger fra kunder forteller oss at det er noen VTA-er som ikke kan lese eller forstår hva som kommer opp av informasjon på sorteringsskjermen. I samarbeid med en god kunde av oss har vi derfor laget en sorteringshylle som lyser der hvor tekstilet skal plasseres. Dette lyset reagerer ved hjelp av en sensor, det vil si at når den ansatte plasserer tekstilet der det hører hjemme, så blir sensoren brutt og er klart for å behandle neste tekstil.
Ønsker du mer informasjon om vår nye sorteringshylle så kan du kontakte oss på 33 50 10 40 eller på post@avilo.no.
Ytterligere oppdateringer
I Washd Ordreportal er det nå lagt til mulighet for kunder å resette passord.
Utskrift fra Ordreportal sorteres nå alfabetisk og med størrelse i riktig rekkefølge.
- Videreutvikling av integrasjonen mellom Washd til PowerOffice. Det har kommet et ønske der man får med seg avdelingsinformasjon fra en kunde i Washd på faktura i PowerOffice. Det kan være at man har en kunde, f.eks. et sykehjem med flere avdelinger, der man ønsker at avdelingsnavn kommer med på faktura som sendes til sluttkunde. Nå kan man legge inn avdelingsnavn, avdelingsnummer etc. på kundekortet i Washd og dette blir med og legges i feltet «Bestillingsnr» i PowerOffice. Da vil mottaker av faktura enkelt kunne se hvilken kunde og avdeling fakturaen gjelder for.
- I nær fremtid så vil gjøre en liten oppdatering i systemet som tar bort muligheten til å velge «til vask» og «til tørk» på montert og håndholdt skanner. Grunnen til at vi tar bort dette er at det rett og slett ikke blir brukt og egentlig er en mer tungvint måte å jobbe på.
Mindre feilrettinger og forbedringer
Ellers så er det alltid noen små og store endringer som gjøres som man kanskje ikke legger merke til. Under her kan dere lese mer om det som er gjort, uten noen større forklaring:
Utskrift av automatisk ordre. Alle ordre vil nå bli samlet opp og skrevet ut f.eks. på slutten av dagen og ikke fortløpende slik som i dag. For at dette skal fungerer på best mulig måte, så må de vaskeriene som ønsker å bruke denne funksjonaliteten ta kontakt med oss slik at det blir satt opp korrekt.
Det var tidligere en bug når man ønsket en utskrift av siste utlevering fra håndskanneren. Denne er nå fikset.
Etikettprintere på sorteringsbord skriver nå ut en etikett når sorteringsfeltet er ferdig. Etiketten inneholder informasjon om beboer, kunde/hvor beboeren bor og hvilke type tekstiler som er vasket og sortert.
Alle tekstiler som ikke har status «Utlevert» kan nå bli sortert ved sorteringsbordet.
Når et sorteringsfelt er ferdig sortert, så vil tekstilene tilhørende dette feltet automatisk bli satt som «Utlevert»
Knappene og statusene «Til tørk» og «Til vask» forsvinner fra skannerne da de aldri har blitt brukt og kun skapt forvirring.
Når man utleverer tekstiler på montert skanner, så vil tekstilene som allerede er utlevert bli ignorert og vises ikke lenger i tabellene.
Det er lagt til mulighet for at ordreprinter skriver ut farger med farget bakgrunn.
Hvis du har spørsmål eller ønsker mer informasjon om disse oppdateringene, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss!
Vennlig hilsen,
Washd-teamet